ylajarvis

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Ulvedalenīs Kraka

Av Malin Sundin - 16 april 2012 19:53

I helgen hade jag besök ända från Danmark! En nätt bilresa på 100mil, enkel resa... Det var Bo från kennel Ulvedalen som hade med sig en mycket höglöpande tik vid namn Kraka! Tilltänkt hane var SEUCh SE(polar)Ch Ylajärvis SM Endurance. "Duro"


   


Kraka fattade direkt tycke för Duro men han var lite blygare! Gjorde ett par försök men fick inte riktigt till det. Han är ju inte en speciellt stor hane och hade lite svårt att hitta rätt stackaren. Sent på kvällen när det ännu inte blivit någon parning så började vi fundera på att ta alternativ 2. Alltså en annan hane Vargtass! Erik kom precis hem och tyckte också att det var en bra idé så han och Bo stannade kvar hos hundarna medan jag gick ner till stora hundgården för att hämta Tasse. En ganska lycklig sådan... Men innan jag gick så sa jag skämtsamt till Duro "nu har du TVÅ minuter på dig, sedan får Tasse ha det roliga istället..." Jag hann inte mer än i i hundgården, koppla Tass och gå tio meter (!!) innan Erik kom och ropade att det var för sent!! "Hotet" fungerade, Duro hade bestämt sig och nu skulle det visst bli valpar!! Bo stannade en dag till men ingen parning blev det. Men "hot" hade ju visat sig fungera så innan de vände hemåt mot Danmark igen så sa Bo till Duro att han hade fem minuter på sig innan Kraka åkte hem... Det fungerade, så en parning till och hängning på ca 30 minuter. Så om 9v så hoppas vi på valpar!! 


Mer informaton om Kraka finns på www.ulvedalen.com 

 
 
Ingen bild

Fia

16 april 2012 21:59

Haha! Är det SÅ man ska göra??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sundin - 22 juli 2016 15:02

  76 st Ylajärvis hundar så har det utfallit följande högsta resultat:   4 st färdiga Utställningschampions 4 st har CERT  17 st har CK   6 st har 1 pris 6 st har Excellent   3 st har 2 pris 6 st har VG 5 st har G   15 st ...

Av Malin Sundin - 21 juli 2016 22:35

  Kenneln har tilldelats ett tredje BUP diplom. Det är såklart extra kul!  Så då blev jag ju såklart lite nyfiken på att kolla lite statistik på kennelns uppfödda valpar. (Det är dessutom idag 28 år sedan stamtiken Disa föddes!)    86 Ylajärv...

Av Malin Sundin - 12 juni 2016 22:00

  Nu har nästan alla valpar flyttat!   Kvar är bara IG Ivalo & IG Minik som jag ska behålla på kenneln samt IG Iitsoh och IG Isa som flyttar till Järbo om några veckor.  IG Ittoq junior bor hos Nina i Värmland.  IG Ais bor hos Annika i Vagg...

Av Malin Sundin - 17 mars 2016 21:25

        Ett par dagar innan jag trodde men det gör ju inget! Grynet är duktig och valparna är redan synnerligen välgödda... Har fötts 3+3 hittills. Den oerhört runda mörka valpen på bilden är en tikvalp...   Det är en grå (han)valp och re...

Av Malin Sundin - 12 mars 2016 13:00

  Eftersom jag i år har båda mina bästa tikar borta för säsongen på grund av dräktighet, två unghundar i träning och dessutom hade lovat bort två hundar till PD300 så hade jag inte en tanke på att själv köra Polardistans i år. Inte tillräckligt med...

Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards