ylajarvis

Alla inlägg under april 2015

Av Malin Sundin - 4 april 2015 20:04

Innan jag åkte ner till Österrike och VM så stannade jag till utanför Karlstad och svenska rallyt. Mötte upp tyska VW teamet och finske Jari Matti Latvala som kör för VW stallet. 

Det var en för kul grej för att säga nej till helt enkelt...   Resultatet ser Ni på den här filmen! 


https://www.youtube.com/watch?v=QqZoVCTzvLE 

 

Det var en lång men kul dag och hundarna skötte sig över förväntan även om de blev väldigt trötta mentalt av inspelningen. 


 

så COOL!!!!!!




   s

Jari Matti Latvala och jag. Samt N-Tiger och en något sotis Tarzan...




 

Omtagning femtielva... 



 

Snowaregen spruade massor med snö så det var som att köra i snöstorm... Lite dålig sikt om vi hamnade i fel vinkel.. Men jag måste säga att hundarna var otroligt duktiga som inte blev rädda för vidundret. Trots all snö och alla ljud! Snowaregen körde sönder spåren totalt så det var ganska svårt att köra. 




 

Jag fick provsitta... Jari Matti provar hundspann    



som visade sig......... 

 


... lite mer pålitligt än bil! Jag vann på technical failure    Turbon gick sönder så den fick åka bärgare hem! Jag , hundarnaoch Sara +Eira fortsatte mot Helsingborg för övernattning innan den långa resan till Österrike! 

Tack till Trefors gård för hjälpen med snö, åker och handler under inspelningen! 




Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards