ylajarvis

Direktlänk till inlägg 17 mars 2016

IG kullen född!

Av Malin Sundin - 17 mars 2016 21:25





Ett par dagar innan jag trodde men det gör ju inget! Grynet är duktig och valparna är redan synnerligen välgödda... Har fötts 3+3 hittills. Den oerhört runda mörka valpen på bilden är en tikvalp...


Det är en grå (han)valp och resten är gula. (Mobilkameran återger inte färgerna korrekt)



 

 
 
Annorlunda

Annorlunda

23 mars 2016 22:00

Hej! Jag tänkte fråga dig hur får man tag på tidningen Polarhunden? Skulle vilja har denna tidningen. Tacksam för svar! Tack i förhand!Mvh. Mia ( mia2@home.se )

http://nouw.com/annorlundamamma

 
Annorlunda

Annorlunda

28 maj 2016 04:48

En utmaning till mig och en till er. Kom in på någons blogg och fann en rolig utmaning! Jag svarar på dessa frågor och sen skickar jag vidare till andra roliga bloggare!
Reglerna är enkla och här är reglerna!
1. Nämn bloggaren som nominerat dig & tacka för nomineringen!
2. Svara på dom 11 frågarna som den har ställt!
3. Nominera 11 nya bloggare!
4. Ställ 11 egna frågor!
1: Har du/vill du ha barn?
Svar: Jag har barn!
2: Vilken är din favorit månad?
Svar: Jull!
3: Har du någonsin gjort något olagligt/kriminellt?
Svar: Kommer ej i håg!
4: Vad föredrar du, Vin eller Cider?
Svar: Cider!
5: Svart eller Vitt?
Svar: Svart!
6: Varför bloggar du?
Svar: För att jag vill dela med mig, vill synas och träffa människor!
7: Hur länge har du bloggat?
Svar:Snart i 2 år!
8: Har äger du något djur?
Svar:Ja!
9: Vilken är din favorit mat?
Svar: pizza och pasta!
10: Vad vill du jobba som/med?
Svar: Jag kan tänka mig jobbar med djur det som tillhör m.m Men om jag fick välja fritt hade jag kunna äga min egna lilla djurbutik!
11: Fattig men älskad eller rik och icke älskad?
Svar: Fattig men älskad såklart!
Ni skall svara på följande frågor!
1. Vad är viktigast: Läsare eller kommentarer?
2. Vilket lag hejjar du på i Allsvenskan?
3. Godis eller chips?
4. Favorit Youtubers?
5. När du måste städa, när föredrar du att göra det då?
6. Husbil eller husvagn?
7. Favoritfärg?
8. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon?
9. Följer du någon speciell serie?
10. Vilken frukt/grönsak är den godaste, enligt dig?
11. Har du pojkvän/flickvän/man/fru/m.m? Min bloggadress! http://nouw.com/annorlundamamma

http://annorlundamamma.nouw.com

 
Annonym

Annonym

11 juni 2016 20:59

Det här borde du läsa, det handlar om dig! http://daylife.se/blondina/2016/06/11/har-du-en-stalker-efter-dig/ Ingen bryr ju sig om dina skitsnackskommentarer på allas bloggar! Kolla själv! Dom fattar ju inte vad du skriver och ignorerar dig eller raderar dina kommentarer! ALLA tror på Ingen tror på dig och ditt dravel! Du slösar ju bara din egen tid! Se dig om och räkna alla du gjort dig ovän med. Alla som ignorerar dina kommentarer och struntar i din blogg! Ingen vill ju läsa din blogg. Hur många vänner och bekanta har du skaffat dig via dina bloggar? Just det, INGA! Kolla hur många som bara raderat dina kommentarer! Det är ingen som vill ha såna kommentarer på sina bloggar så dom bara struntar i det! Du slösar ju bara din egen tid när du skriver massa nonsens kommentarer som ingen vill ha!

http://annorlundamamma.nouw.com

 
Ingen bild

Lisabet

16 juni 2016 02:04

Hej! Förlåt men denna kommentar handlar inte om ditt inlägg.

Jag vill informera om att bloggen vars ägare kommenterat här ovan, ”annorlundamamma” är en ”falsk blogg”. Bloggaren kallas Mia och brukar benämnas Stalkers-Mia. 95% av materialet är skrivet av andra bloggare och ”annorlundamamma” publicerar det som sitt eget. Det här har hon gjort på blogg efter blogg som jag och en grupp individer fått nedlagda på grund av hennes stölder. Vill ni veta var hennes inlägg kommer ifrån, googla på en mening i texten så hittar ni originalet. Om ni vill hjälpa till, anmäl hennes stölder till info@nouw.com

Hon är inte heller en trevlig individ och när personer protesterar mot hennes beteende reagerar hon våldsamt och man får räkna med att bli överöst med hotfulla meddelanden. Hon har bland annat låtsats vara jag med namn mejl och bloggadress på bloggars kommentarsfält där hon skrivit otrevliga saker i mitt namn.

Bakom namnet Stalkers-Mia ligger mycket sanning. Hon har varit med i teveprogrammet ”Stalkers” på tv3, det kan ni se här: http://www.tv3play.se/program/stalkers/319837?autostart=true Där får man se hur hon fullkomligt förstör livet för en tidigare god vän.

Jag vill berätta det här för att det är orätt att hon ska få läsare och ännu värre beröm för inlägg hon stulit. Jag vill också varna för den här individen och hennes beteende i kontakt med andra på internet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sundin - 22 juli 2016 15:02

  76 st Ylajärvis hundar så har det utfallit följande högsta resultat:   4 st färdiga Utställningschampions 4 st har CERT  17 st har CK   6 st har 1 pris 6 st har Excellent   3 st har 2 pris 6 st har VG 5 st har G   15 st ...

Av Malin Sundin - 21 juli 2016 22:35

  Kenneln har tilldelats ett tredje BUP diplom. Det är såklart extra kul!  Så då blev jag ju såklart lite nyfiken på att kolla lite statistik på kennelns uppfödda valpar. (Det är dessutom idag 28 år sedan stamtiken Disa föddes!)    86 Ylajärv...

Av Malin Sundin - 12 juni 2016 22:00

  Nu har nästan alla valpar flyttat!   Kvar är bara IG Ivalo & IG Minik som jag ska behålla på kenneln samt IG Iitsoh och IG Isa som flyttar till Järbo om några veckor.  IG Ittoq junior bor hos Nina i Värmland.  IG Ais bor hos Annika i Vagg...

Av Malin Sundin - 12 mars 2016 13:00

  Eftersom jag i år har båda mina bästa tikar borta för säsongen på grund av dräktighet, två unghundar i träning och dessutom hade lovat bort två hundar till PD300 så hade jag inte en tanke på att själv köra Polardistans i år. Inte tillräckligt med...

Av Malin Sundin - 11 mars 2016 16:05

Kort sagt: Vi vann...      SE(polar)Ch SEUCH NVV -15 Ylajärvis Vargtass snart 11 år gammal ledde spannet från start till mål... Och som han gjorde det!! Vilken fantastisk avslutning på en mycket lång karriär. Jag tror att detta var hans sjätte,...

Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards