ylajarvis

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Tävlingssäsongen 2012

Av Malin Sundin - 24 november 2011 15:03


I fjol körde jag fler tävlingar än planerat och hundarna gick ju som sagt riktigt, riktigt bra! Körde både sprint, medeldistans och två (tre för Tasse och Perra) långdistanstävlingar. klarade meritering på samtliga tävlingar! Jag visste ju att jag stod inför en massiv generationsväxling på kenneln och i år så märks den... A-spannet är väl inte direkt reducerat precis men det är ett par st 9åringar och såklart småglinen som är för unga för att få tävla som ingår i A-spannet.

Har många 1,5 - 3 åringar och I-Tiger, N-Tiger, Sally och Kråkan gör ju sin första tävlingssäsong så det är ett något oerfaret gäng att bygga en långdistanssatsing på. Planen har ju varit att köra både Polardistans 300 och Amundsen Race400. Men det ser svårt ut. Vädret har inte varit med oss hundkörare i år :-( Regn, värme och blankis... Ingen snö än!!! Förra året var första slädturen redan i oktober!


Så tävlingsplaneringen kommer helt att ändras som det känns nu :-S Får se vad jag satsar på, eller om jag gör som vanligt... åker på dem jag har tid på och kör olika klass och hundar varje gång!!


    

Femundlöp-VM 2011. Så här fin är jag efter 400km...


Årets A-spann är:

Edwin  2003

Tass 2005

EB Perra 2005

Blixten 2007

AA Tia 2007

SM Duro 2008. main leader

SM Grynet 2008

Tolga 2009

Nando 2009

N-Tiger 2009

Kråkan 2009

I-Tiger 2010


Som Ni ser så finns det inga reserver alls... Ophir, Balto, Brimer och Bamse håller inte riktigt måttet på längre sträckor men för medeldistans så kan dem fungera. DT-kullen är född i oktober så de får inte ens tävla i sprint. Men nästa år har jag nog ett otroligt vasst spann :-D Har ju fortfarande planer för långa femundlöpet...





För bilder på gänget och mer info se www.ylajarvis.se






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sundin - 22 juli 2016 15:02

  76 st Ylajärvis hundar så har det utfallit följande högsta resultat:   4 st färdiga Utställningschampions 4 st har CERT  17 st har CK   6 st har 1 pris 6 st har Excellent   3 st har 2 pris 6 st har VG 5 st har G   15 st ...

Av Malin Sundin - 21 juli 2016 22:35

  Kenneln har tilldelats ett tredje BUP diplom. Det är såklart extra kul!  Så då blev jag ju såklart lite nyfiken på att kolla lite statistik på kennelns uppfödda valpar. (Det är dessutom idag 28 år sedan stamtiken Disa föddes!)    86 Ylajärv...

Av Malin Sundin - 12 juni 2016 22:00

  Nu har nästan alla valpar flyttat!   Kvar är bara IG Ivalo & IG Minik som jag ska behålla på kenneln samt IG Iitsoh och IG Isa som flyttar till Järbo om några veckor.  IG Ittoq junior bor hos Nina i Värmland.  IG Ais bor hos Annika i Vagg...

Av Malin Sundin - 17 mars 2016 21:25

        Ett par dagar innan jag trodde men det gör ju inget! Grynet är duktig och valparna är redan synnerligen välgödda... Har fötts 3+3 hittills. Den oerhört runda mörka valpen på bilden är en tikvalp...   Det är en grå (han)valp och re...

Av Malin Sundin - 12 mars 2016 13:00

  Eftersom jag i år har båda mina bästa tikar borta för säsongen på grund av dräktighet, två unghundar i träning och dessutom hade lovat bort två hundar till PD300 så hade jag inte en tanke på att själv köra Polardistans i år. Inte tillräckligt med...

Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards