ylajarvis

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

GULD GULD GULD!!!!

Av Malin Sundin - 7 mars 2012 02:36

woooohooo!!! Detta trodde jag aldrig...! Nog för att målet såklart var vinst, men ändå! Vi vann!!   


Tack till. Blixten. Tia, N-Tiger, Tasse, Grynet, Duro, I-Tiger samt Tolga för en helt otroligt fin dag i spåret. De sprang så himla bra! Full fart i stort sett hela tiden.

    Startade med Blixten i singelled. Han är pålitlig och sätter en lagom fart, inte lika mycket tokspring som om jag använt någon av de andra. Så startuppställningen blev såhär:

Blixten

Tolga / Tia

N-Tiger / Grynet

Tasse

I-Tiger / Duro


Väldigt mycket ledarhundar alltså...



Visste att det skulle bli många omkörningar eftersom startfältet inte var seedat så det är lite enklare köra med singelledarhund då. Körde också om samtliga spann utom ett redan efter ett par km! Sist att köras om var Krister Mattson som har nästan fler Ylajärvar i spannet än vad jag har! +4avkommor till Tias syster Driva. (bilder kommer)


När jag kom fram till delningen så hade Blixen krånglat lite och vi tappade i tid varje gång det var utför. Jag såg två spann bakom mig och kände mig jagad... Blev lite osäker om hur leden gick efter delningen så stannade och väntade in Manfred och han tog samma spår som mig så då var det ju rätt. Kort efter så var det två blåa skyltar så då var det ju helt rätt väg! Så vid första checkpoint valde jag att flytta om ordningen i spannet helt. N-Tiger hade gått riktigt, riktigt bra. Han och grynet drog som bara den! Så jag tänkte, jag provar! Han har ju gått i led hos förra ägaren så han vet ju hur man gör...


N-Tiger / Tia

Grynet /Duro

Tasse / Blixt

I-Tiger / Tolga


Efter andra checkpoint följde en riktig kattochråttalek!! men den får Ni höra om i nästa blogg... nervpress... för nu ska jag sova!!




Roligast av allt var att vi VANN!!!! Vem kunde tro det!!!?? Skrek ut min glädje så fort Tia nådde mållinjen... Äntligen fick vi vinna!! Så många gånger har jag varit såååå nära... men NU satt den och mot ett sådant starkt startfält!!


Så om inget oförutsett händer kan nu Ylajärvis SM Endurance titilera sig SE(polar)Ch !! N-Tiger kan tävla vidare om sitt sista CERT för SEUCh. Grynet har fått sitt andra 1pris och unge I-Tiger sitt första!










 
 
Ingen bild

Gudrun Holmström Särna

7 mars 2012 10:42

Stort grattis!!Lycka till i fortsättningen.Var och såg er vid starten.

 
Ingen bild

Jennie & Maja & c/o

7 mars 2012 12:51

Grattis Grattis Grattis!!! Verkligen jätteroligt! :) :)

 
Micki

Micki

7 mars 2012 18:05

SuperGrattis till Guldet!!!
Vi känner inte varandra men jag är in på din blogg då o då för att kika in Husky livet ;).

http://mickisbc.wordpress.com/bloggen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sundin - 22 juli 2016 15:02

  76 st Ylajärvis hundar så har det utfallit följande högsta resultat:   4 st färdiga Utställningschampions 4 st har CERT  17 st har CK   6 st har 1 pris 6 st har Excellent   3 st har 2 pris 6 st har VG 5 st har G   15 st ...

Av Malin Sundin - 21 juli 2016 22:35

  Kenneln har tilldelats ett tredje BUP diplom. Det är såklart extra kul!  Så då blev jag ju såklart lite nyfiken på att kolla lite statistik på kennelns uppfödda valpar. (Det är dessutom idag 28 år sedan stamtiken Disa föddes!)    86 Ylajärv...

Av Malin Sundin - 12 juni 2016 22:00

  Nu har nästan alla valpar flyttat!   Kvar är bara IG Ivalo & IG Minik som jag ska behålla på kenneln samt IG Iitsoh och IG Isa som flyttar till Järbo om några veckor.  IG Ittoq junior bor hos Nina i Värmland.  IG Ais bor hos Annika i Vagg...

Av Malin Sundin - 17 mars 2016 21:25

        Ett par dagar innan jag trodde men det gör ju inget! Grynet är duktig och valparna är redan synnerligen välgödda... Har fötts 3+3 hittills. Den oerhört runda mörka valpen på bilden är en tikvalp...   Det är en grå (han)valp och re...

Av Malin Sundin - 12 mars 2016 13:00

  Eftersom jag i år har båda mina bästa tikar borta för säsongen på grund av dräktighet, två unghundar i träning och dessutom hade lovat bort två hundar till PD300 så hade jag inte en tanke på att själv köra Polardistans i år. Inte tillräckligt med...

Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards