ylajarvis

Direktlänk till inlägg 25 juli 2012

Årsboken

Av Malin Sundin - 25 juli 2012 21:06

Dags att summera säsongen 2011/2012 och sända bilder till duktiga Ylwa till årsboken. Är ju lite av årets höjdpunkt att få hem boken och titta på bilder och minnas tillbaka. Jag har haft ett mycket framgångsrikt år inser jag när jag kollar igenom resultaten i SKK hunddata. Ser ju på rosettväggen att den är välfylld, men ändå.   


Så nu blir det till att ta nya bilder på hundarna! Jag har faktiskt köpt en ny kamera. En Pentax kompaktkamera som är byggd så att den ska klara det mesta. Inga delar som sticker ut etc så det ska hålla fint. Återstår att se... Använde den på norska rasspecialen och det blev bra bilder där. Det viktigaste med en kamera är väl egentligen inte hur bra bilder den tar, utan att den är med! Alltså en kamera som alltid kan hänga med.    Ska köpa en kikare också, förr hade jag alltid en liggandes i bilen och det saknar jag verkligen. 


Är det någon som har en bra bild på mina hundar från någon utställning så hör gärna av Er! De som skall fotograferas och förevigas i årsboken är följande:


SE(POLAR)CH SEUCH Ylajärvis Vargtass för två st CK samt utställningschampionat

Nordvikens Tolga för ett CK 

Ylajärvis DT Oscar för ett CK

SEUCH Nordvikens Tigeröga för tre CERT samt utställningschampionat

SE(POLAR)CH SEUCH Ylajärvis SM Endurance för två CK samt polarhundschampionat

Nattfrostens TD Kraka för ett CK och r-CERT 

Sally för ett CERT

IGAIS tassar Amurtigern Taitaz för ett CK

Ylajärvis SM Greenhart "grynet" för ett CK

Tretton CK på nio olika hundar och det bara på SPHK arrangemang    Räknar jag in SKK också så får Grynet & Tass ytterligare ett CERT och Tolga ett CK samt r-CERT. 



Noterbart är också att av dessa nio gick SEX stycken i mitt spann som vann Polardistans i år. (övriga 3 för unga) Tillkom gjorde mina superduktiga ledarhundar Tia & Blixt som jag inte stält ut alls den här säsongen. 



Känns bra att jag har haft sådan framgång med mitt fina gäng. Jag är oerhört stolt över mina hundar och deras (våra) prestationer. Några av dem kommer att gå Femundlöpet i vinter och några kommer säljas. Några kommer gå i avel och andra inte. Mitt livsverk är mina hundar och jag har långt kvar innan jag är nöjd men det är dags att tänka i nya banor och Isas död har fått mig att tänka. Det kommer bli förändringar på kenneln, på gården och i mitt liv. Vilka kommer Ni få veta senare men det viktiga är att det blir en bra lösning för alla parter. Framförallt för hundarna. Hundarna, tillsammans med mina kor och min älskade Rickard är det viktigaste jag har. tack









 
 
Ingen bild

Freddy M

10 augusti 2012 16:55

Mycke muffins där!?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sundin - 22 juli 2016 15:02

  76 st Ylajärvis hundar så har det utfallit följande högsta resultat:   4 st färdiga Utställningschampions 4 st har CERT  17 st har CK   6 st har 1 pris 6 st har Excellent   3 st har 2 pris 6 st har VG 5 st har G   15 st ...

Av Malin Sundin - 21 juli 2016 22:35

  Kenneln har tilldelats ett tredje BUP diplom. Det är såklart extra kul!  Så då blev jag ju såklart lite nyfiken på att kolla lite statistik på kennelns uppfödda valpar. (Det är dessutom idag 28 år sedan stamtiken Disa föddes!)    86 Ylajärv...

Av Malin Sundin - 12 juni 2016 22:00

  Nu har nästan alla valpar flyttat!   Kvar är bara IG Ivalo & IG Minik som jag ska behålla på kenneln samt IG Iitsoh och IG Isa som flyttar till Järbo om några veckor.  IG Ittoq junior bor hos Nina i Värmland.  IG Ais bor hos Annika i Vagg...

Av Malin Sundin - 17 mars 2016 21:25

        Ett par dagar innan jag trodde men det gör ju inget! Grynet är duktig och valparna är redan synnerligen välgödda... Har fötts 3+3 hittills. Den oerhört runda mörka valpen på bilden är en tikvalp...   Det är en grå (han)valp och re...

Av Malin Sundin - 12 mars 2016 13:00

  Eftersom jag i år har båda mina bästa tikar borta för säsongen på grund av dräktighet, två unghundar i träning och dessutom hade lovat bort två hundar till PD300 så hade jag inte en tanke på att själv köra Polardistans i år. Inte tillräckligt med...

Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards