ylajarvis

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

SE(polar)Ch Ylajärvis SM Greenhart

Av Malin Sundin - 21 augusti 2012 09:07

För första gången har jag missat en av mina hundar inte stod för championat utan faktiskt redan var champion!!    Jag hade helt enkelt missat att jag fick 1pris på henne på en tävling mer än vad jag mindes! Tack Fia för att du surfade runt och såg mitt misstag    Det är ju nämligen så att Fia körde fyra av mina hundar på rasmästerskapet för ett par år sedan och det gick så bra att de vann! Följdaktigen så fick hundanra 1pris. Grynet var en av hundarna i spannet, hon gick dessutom som ledarhund första dagen. Året efter körde jag i Åsarna och trots mängder med strul så kom vi tvåa och ännu ett förstapris. Det är denna tävling jag glömt bort... För det kändes inte som om vi var värda ett 1pris där ju. Men å andra sidan, jag har många resultat där hundarna verkligen varit värda 1pris men där vi fått både 2or och 0r -inte minst på Polardistans där det händer att för många spann bryter så att vi som kommer i mål inte får någon godkänd merit...! Så jag får ta det som en bonus och att de hundarna faktiskt hade fått 1priset ändå, förr eller senare!   


Grynet var även med på Polardistans i år. Där hundarna gick så väldigt bra ihop och där vi tog en efterlängtad seger!  Så detta innebär att ett av nästa års mål redan är uppfyllt... Jag har fler hundar som står för championat men Grynet har ju kännts lite extra eftersom hon är av mina favoriter. Gullegrynet... 


Jag fick hem N-Tiger och Duros championatdiplom i veckan så det får bli ett till dyrt kuvert från SKK snart... 


Passade på att kolla in mer av Grynets resultat på hunddata. Hon är inte utställd så många gånger känns det som och vunnit har vi bara gjort en gång men hennes framgång förvånade mig lite! Förlåt Grynet för att jag ställer dig i skuggan! Hon är utställd sex gånger som vuxen. Fem st CK på rasklubb/SPHK och ett CERT taget på SKK! Full pott alltså... Tyvärr så fäller hon päls nu så tror inte att det blir något Idre för henne. Kanske Bollnäs om hon fått ordning på både hull och päls tills dess   




Grynet som halvårsgammal småbuse! Foto Sofia Ericsson. Shejrix




Grynets valpar ser väldigt lovande ut och Leo är så stark att jag inte kan gå med honom i koppel. Han är mycket bra byggd och det är en enorm styrka som kommer ut av de långa muskulösa benen... Som tur är har han nog slutat växa på höjden så han kommer klara maxmåttet för rasen. Frågan är bara vad domarna kommer säga om pälsfärgen!    Han är ju djupsvart på kroppen och med bruna ben och brunt huvud. Han kanske får följa till Idre... 







 
 
Ingen bild

Jennie & Maja & c/o

23 augusti 2012 13:02

GRATTIS!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sundin - 22 juli 2016 15:02

  76 st Ylajärvis hundar så har det utfallit följande högsta resultat:   4 st färdiga Utställningschampions 4 st har CERT  17 st har CK   6 st har 1 pris 6 st har Excellent   3 st har 2 pris 6 st har VG 5 st har G   15 st ...

Av Malin Sundin - 21 juli 2016 22:35

  Kenneln har tilldelats ett tredje BUP diplom. Det är såklart extra kul!  Så då blev jag ju såklart lite nyfiken på att kolla lite statistik på kennelns uppfödda valpar. (Det är dessutom idag 28 år sedan stamtiken Disa föddes!)    86 Ylajärv...

Av Malin Sundin - 12 juni 2016 22:00

  Nu har nästan alla valpar flyttat!   Kvar är bara IG Ivalo & IG Minik som jag ska behålla på kenneln samt IG Iitsoh och IG Isa som flyttar till Järbo om några veckor.  IG Ittoq junior bor hos Nina i Värmland.  IG Ais bor hos Annika i Vagg...

Av Malin Sundin - 17 mars 2016 21:25

        Ett par dagar innan jag trodde men det gör ju inget! Grynet är duktig och valparna är redan synnerligen välgödda... Har fötts 3+3 hittills. Den oerhört runda mörka valpen på bilden är en tikvalp...   Det är en grå (han)valp och re...

Av Malin Sundin - 12 mars 2016 13:00

  Eftersom jag i år har båda mina bästa tikar borta för säsongen på grund av dräktighet, två unghundar i träning och dessutom hade lovat bort två hundar till PD300 så hade jag inte en tanke på att själv köra Polardistans i år. Inte tillräckligt med...

Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards