ylajarvis

Alla inlägg under september 2012

Av Malin Sundin - 10 september 2012 19:57

   


och så två bilder på de inköpta grabbarna i flocken. Nando (ovan) och N-Tiger (nedan) 


 


foto: Nathalie



Av Malin Sundin - 10 september 2012 19:53

Nu är dessa gamla bilder men tror inte jag publicerat dem förr! Återigen Nathalie som är fotograf    Som Ni kanske förstår så håller jag på att kolla igenom en hel drös med bildalbum i datorn... Fina minnen


Roald, Oscar & Helmer


  

   

Av Malin Sundin - 10 september 2012 19:37










   


fina, fina Edwin med barn!!



                              

       

Perra, I-Tiger, Blixten, Sally


(Stort tack till Nathalie för huvudbilderna på Perra, Tiger & Blixten!!)


Av Malin Sundin - 10 september 2012 19:22

Har inga planer på egen avel för nästa år men hade tänkt mig en parningsvalp efter den fina tiken Blitzen



Bild från utställningen i Tånga Hed helgen som gick.


  

Av Malin Sundin - 10 september 2012 15:54

 

En bild från i vintras. Tre halvsyskon! Alla efter Edwin, väldigt typlika om än med väldigt olika färg :-) färgen har de istället ärvt från sina olika mödrar. Edwin har fem kullar efter sig, undan fem olika tikar ur helt olika blodslinjer och ur fyra av dessa kullar är det hundar anmälda till Idre i helgen. Så det blir en uppfödarklass för mig & fina Edwin. Tillkommer förutom de tre ovan är Sally som fylld två tidigare i somras, hennes mor är kolsvart! Men Sally är grå som sin far och oerhört lik Blixten. 


Det blir nog eventuellt en uppfödarklass för mig med men inte med någon av Edwinbarnen eftersom de är parningsvalpar! (förutom Perra) Blir nog en lite udda uppfödargrupp färgmässigt i år! Kolsvarta Leo, mörkgrå Tasse, helvita Semlan samt grå Perra... ehm... Det får nog räcka med avelsklass!   


 



Av Malin Sundin - 3 september 2012 15:24

 

Fick ett fint MMS häromdagen! Yla ser verkligen ut att trivas hos Marita    Småkottarna fyller snart ett år... Tiden går fort! Jag har anmält Leo till Idre men har har tyvärr ett "skönhetsfel" för tillfället så får se om han hinner bli fin och får följa med. Han råkade få ett bett under ögat och det läkte riktigt fint till en början men så gick stygnen upp så nu är det inte så fint längre    Det kommer bli ett ärr men det ska ju inte påverka bedömningen får jag hoppas! Just nu är dock ärret lite stort och fult. De andra jag ska ställa ut i Idre lär nog bantas! Ser träningsbilder på nätet och jag förtstår inte hur Ni lyckas hålla hundarna så smala under sommaren...   Nu håller jag enligt vissa mina i svagt överhull även på vintern, vill inte ha magra hundar och det går fort att tappa i vikt när man tränar hårt. Så jag vill alltid ha en liten "buffert" på dem.  Kunderna vill heller inte se hundar i extrem raceform eller vad man ska kalla det för. För tyvärr är det ju så att de allra flesta hundar i det här landet är feta eller extremt feta. Så det är väl helt enkelt så att man inte är van vid att se hur en hund egentligen ska se ut för att vara i god form. Det visar om inte annat gästernas åsikter om Rayban. Han har 5-8kg övervikt (!!) Han är oerhört populär och de allra flesta tycker han är i god form... Jag tycker han är smällfet    Men han mår bra och trivs med livet som pensionär så det går liksom inte att få honom i form längre. Han skadade ju sig för två år sedan så tävlingskarriären fick tyvärr ett abrupt slut. Tränar gör han ju varje dag! Alltid lös och det blir många varv runt reviret, inte minst för att hålla koll på katterna. Äter massor gör han med... Han får inte mycket mat av mig men det är ju självservering på mycket annat här på gården. Kofoder i alla varianter är ju en favorit. Ibland någon efterbörd eller annat "gojs"... 


I helgen fyllde vår fantastiska ledarhund Edwin 10 år!! NM-kullen fyllde fem. Tiden går fort. 









Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards