ylajarvis

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Snöpremiär!

Av Malin Sundin - 16 oktober 2012 09:16

I söndags fick hundarna säsongens premiär på snö! 14oktober är tidigt    Kräksnöade så det blev en blöta och kalla träningsrundor. Hemma regnade det såklart men på höjderna kommer det som snö. Magiska gränsen är 550meter och där råkar ju Koppången ligga! Praktiskt va...    Det var snö på 500 meter också men där var det blötare snö och gruset syntes i tasspåren. Alla hundar var med så det blev två spann. Går inte att förklara lyckan hos hundarna vid åsynen av SNÖ!!! 


Ettåringarna går mycket bra. Framförallt är det Sandys fina steg och framåtanda som imponerar, samt Leos enorma styrka... Han är urstark! Ingen av dem vill sluta jobba när träningspasset är klart. Leo var med på en 16km runda i lördags och var inte alls glad över att få hoppa in i bilen igen... Han ville springa mera! 


MIn stora hundbil väntar på ny motor så det är ju tur att pappa har en likadan bil så att mina burar passar! Förhoppningsvis får jag tillbaka min bil om någon vecka... dyrt blir det men har lagt ner så mycket pengar på allt annat på den att ny motor nästan får räknas som billigaste lösningen... Har bytt bromsar och en massa annat i och under bilen . De bytta delarna har inte ens gått 1000 mil så den är ju som ny sånär som på att det inte finns någon motor! Tror inte det blir någon ny transporter för mig... Även om det är bästa hundbilen. För söker man på googel så kommer "motor" upp som förstaval. Inte så bra känsla på det! Annars är de ju kända för att växelllådorna går (på automater) men det är förbannat bra bilar i övrigt och de är också ensamma i sitt segment. Finns liksom inga konkurrenter! 



Har funderingar om att eventuellt sälja min Berlingo nästa år. Den vita jag brukar ha till hundutställningar. Så är Ni intresserade så hör av er. Det är en Grand Volume så det är massor med förvaringsplats i den, även i kupén. Jag har kört den 8200 mil och den har gått 9600 så den är välskött och i bra skick maskinellt. 






 
 
Ingen bild

Eva

16 oktober 2012 11:26

Skåne = 10 + grader, regn, blåsigt .... :(
Men Busan blir bra :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sundin - 22 juli 2016 15:02

  76 st Ylajärvis hundar så har det utfallit följande högsta resultat:   4 st färdiga Utställningschampions 4 st har CERT  17 st har CK   6 st har 1 pris 6 st har Excellent   3 st har 2 pris 6 st har VG 5 st har G   15 st ...

Av Malin Sundin - 21 juli 2016 22:35

  Kenneln har tilldelats ett tredje BUP diplom. Det är såklart extra kul!  Så då blev jag ju såklart lite nyfiken på att kolla lite statistik på kennelns uppfödda valpar. (Det är dessutom idag 28 år sedan stamtiken Disa föddes!)    86 Ylajärv...

Av Malin Sundin - 12 juni 2016 22:00

  Nu har nästan alla valpar flyttat!   Kvar är bara IG Ivalo & IG Minik som jag ska behålla på kenneln samt IG Iitsoh och IG Isa som flyttar till Järbo om några veckor.  IG Ittoq junior bor hos Nina i Värmland.  IG Ais bor hos Annika i Vagg...

Av Malin Sundin - 17 mars 2016 21:25

        Ett par dagar innan jag trodde men det gör ju inget! Grynet är duktig och valparna är redan synnerligen välgödda... Har fötts 3+3 hittills. Den oerhört runda mörka valpen på bilden är en tikvalp...   Det är en grå (han)valp och re...

Av Malin Sundin - 12 mars 2016 13:00

  Eftersom jag i år har båda mina bästa tikar borta för säsongen på grund av dräktighet, två unghundar i träning och dessutom hade lovat bort två hundar till PD300 så hade jag inte en tanke på att själv köra Polardistans i år. Inte tillräckligt med...

Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards