ylajarvis

Alla inlägg under november 2012

Av Malin Sundin - 3 november 2012 11:39

Så nu har BG-kullen äntligen fått sin DHPPI spruta! Bättre sent än aldrig... Har ju distriksveterinär och brukar passa på att vaccinerna när de ändå kommer ut för att ta hand om någon sjuk ko. Vilket inte är speciellt ofta! Men igår var det  tyvärr en som var öm i fotleden och behövde smärtstillande. 650 kilo ko är ju en del vikt att ha på benen    Så passade på att hämta "valparna" också så att de fick sin spruta. Reglerna säger väl ettårsåldern så 13,5 månader är ju helt okej! Blev inget rabiesvaccin den här gången. Bättre ta det på våren när resten av flocken ska fylla på sitt vaccin. Alla mina tävlingshundar är rabiesvaccinerade. Inte för att jag tänkt åka utomlands utan bara för att ha det gjort om det någon gång skulle bli så! Landslag är ju inte aktuellt för mig precis. Gillar inte upplägget och att det dessutom inte tas någon hänsyn alls till OBS-tävlingar eller resultaltistor är ju bara... ja, som det brukar vara!    Har väl varit så med SDSF så länge jag kan minnas. Den åkaren som borde blivit uttagen till barmarksEM vet nog lika väl som mig hur det brukar fungera så besvikelsen är väl inte så stor trots allt. 


Appropå SDSF (draghundsportförbundet) så har jag hört rykten om att jag är invald i valberedningen... Så Ni som vill förändra och förbättra klubben hör gärna av Er! 




Tillbaka till något roligare... 


På senaste träningen gick Sandy som ledarhund. (Med Y. AA Tia) Hade 20 hundar i spannet... Så det är ju en riktigt duktig tös! Dock är hon mycket liten så hon syns inte så bra där i mörkret längst fram framför Tolga & Zeke som är desto större! Träningen blev annorlunda på alla sätt och vis och det kommer nog en egen blogg om varför när jag & hundarna samlat oss. Blir av de skälen träningsuppehåll den här veckan. Hade ett ofrivilligt uppehåll på nästan en vecka förrförra veckan också när jag var i Danmark på möte. Så är det att vara förtroendevald! Så träningen är väl inte vad den borde... Men det får lösa sig helt enkelt. Har väl inte ens hälften av den träning jag borde ha nu men vi har faktiskt mer snömil än grusmil skulle jag tro. Vintern kom ju väldigt tidigt i år och på höjderna ligger snön fortfarande kvar. Hade tom kunna premiärköra släde redan i oktober om jag haft en bil! Kommer ju inte av gårn... Nya motorn är kvar i Pajala, bilen på verkstad i Orsa. Så när de är på samma plats så får jag en bil igen!!! Inser så smått hur beroende man är av en riktigt bil när man har draghundar... 


Nu ska jag ut och krama hundarna... det behöver vi allihopa efter den gånga veckan med död, olyckor, oväder och extra mkt jobb omvartannat


Stjäl ett citat från Ylwas blogg.. http://blog.snowstreams.se/#home som i sin tur är "stulet" av en tidningsartikel. Ursprung Susan Butcher


"While most everyone has pets, these dogs are my workmates, friends and family. I am there when they are born. I am with them when they die. If I succeed, it is because of them and yet they are completely dependent on me."




Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards