ylajarvis

Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Sådant här ska SPHK stödja!!

Av Malin Sundin - 2 december 2012 14:10

men det gör de inte...


http://www.malardalen.sphk.se/Wintermountain/Fjallaventyretinfo.pdf

http://www.malardalen.sphk.se/Wintermountain/FJALLAVENTYRET%20kompendium2013.pdf


det här är det bästa jag läst på länge, mycket länge när det kommer till Polarhundar. Vilket bra initiativ och hur väl passar det inte in på portalparagrafen som SPHK borde sträva efter. Främja rastypiska aktiviteter för de fyra polarraserna. 


Som jag ser det är det två aktiviteter som MÅSTE arrangeras av SPHK varje år. Polardistans och Polarhundsmästerskapet. Okej om det är genom ett distrikt eller annan tävlingsklubb, bara det blir av. Att det i år inte ska arrangeras något mästerskap är pinsamt. Faktiskt. Någonstans är något väldigt fel! Hur kommer det sig att inga distrikt vill arrangera tävlingar, eller iaf bara en tävling? Kan det bero på att de inte får något som helst stöd uppifrån... SPHK är i jämförelse med andra klubbar av samma storlek en mycket rik förening. Pengar som bland annat kommer från medlemsavgifter. Är det då för lite begärt att klubben ser till att ett Polarhundsmästerskap arrangeras? Eller att de få klubbar och eldsjälar som faktiskt fortfarande VILL göra gott för klubben stödjs? Istället för att gång efter annan få nej på sina ansökningar om pengar eller hjlälp från moderklubben. 


Det är ett under att det arrangeras någonting under SPHK-namn idag. 


Jag uppmanar alla att läsa årsredovisningen och fundera på vart alla pengar tar vägen. Är det till RÄTT saker? Går det rätt till. 




Jag kommer iaf mentalt att stödja fjälläventyret allt jag kan! Läs igenom kompendiet och beundras över att det faksiskt fortfarande finns SPHK medlemmar som använder hundarna till det de från början var till för. Jag vet också nu var mina pengar som jag var lovad av SKK men inte fick ut av SPHK centralstyrelse, för mitt landslagsuppdrag i Norge 2010 hade gått. de hade gått tillbaka till klubben och främjandet av polara egenskaper. 2600 kr hade jag betalt till fjälläventyret utan att tveka! Mina medkumpaner i det diskriminerade landslaget hade nog gjort lika. Behållit pengarna inom SPHK. 


Synd bara att centralstyrelsen agerat som de gjort med Landslagsbidragen för VM i Norge 2010. Hela förfarandet är... ja pinsamt. Jag har bloggat om det förut men fick lov att radera bloggen eftersom den kunde generera i en disiplinanmälan mot mig (!). Just det blogginlägget råkar vara det mest läsa jag någonsin skrivit. Fråga mig inte var alla läsare kom ifrån... Men det var många!! Jag skrev ju bara sanningen och publicerade officella dokument som iaf förtroendevalda haft i sin hand. De skulle varit publicerade på hemsidan inför årsmötet men... ja just det... 


Att dessutom skylla på sekreteraren för att hon är för nogrann och redovisade den fulla resultatlistan till SKK (så som man ska göra enligt reglerna) och inte den diskriminierade resultatlistan, ja det är ju bara för mycket! Men det är väl så den nya framtiden ska vara inom SPHK sfären. Historielöst håller det på att bli också. Tänk om Stig Juhlander visste vad föreningen han skapade har utvecklats till... 


Går det att vända skutan.............? 


Jag vet inte. 


Klart är att jag ett år till kommer vara medlem. Så länge som jag inte är utesluten för att ha talat sanning så tänker jag vara medlem och behålla min rösträtt. 

Jag är för övrigt fullständigt övertygad om att jag och centralstyrelsen är helt oense om vad det vi är oense om    Det kommer i ett annat inlägg för detta inlägg skulle ju vara positivt och stödjande till initiativet "fjälläventyret 2013" 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sundin - 22 juli 2016 15:02

  76 st Ylajärvis hundar så har det utfallit följande högsta resultat:   4 st färdiga Utställningschampions 4 st har CERT  17 st har CK   6 st har 1 pris 6 st har Excellent   3 st har 2 pris 6 st har VG 5 st har G   15 st ...

Av Malin Sundin - 21 juli 2016 22:35

  Kenneln har tilldelats ett tredje BUP diplom. Det är såklart extra kul!  Så då blev jag ju såklart lite nyfiken på att kolla lite statistik på kennelns uppfödda valpar. (Det är dessutom idag 28 år sedan stamtiken Disa föddes!)    86 Ylajärv...

Av Malin Sundin - 12 juni 2016 22:00

  Nu har nästan alla valpar flyttat!   Kvar är bara IG Ivalo & IG Minik som jag ska behålla på kenneln samt IG Iitsoh och IG Isa som flyttar till Järbo om några veckor.  IG Ittoq junior bor hos Nina i Värmland.  IG Ais bor hos Annika i Vagg...

Av Malin Sundin - 17 mars 2016 21:25

        Ett par dagar innan jag trodde men det gör ju inget! Grynet är duktig och valparna är redan synnerligen välgödda... Har fötts 3+3 hittills. Den oerhört runda mörka valpen på bilden är en tikvalp...   Det är en grå (han)valp och re...

Av Malin Sundin - 12 mars 2016 13:00

  Eftersom jag i år har båda mina bästa tikar borta för säsongen på grund av dräktighet, två unghundar i träning och dessutom hade lovat bort två hundar till PD300 så hade jag inte en tanke på att själv köra Polardistans i år. Inte tillräckligt med...

Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards