ylajarvis

Direktlänk till inlägg 14 december 2012

När livet stannar upp en stund

Av Malin Sundin - 14 december 2012 13:44

Har inte bloggat på ett tag. Dels beroende på att min dator inte vill kännas vid mitt Internet! Alltså USB-stickan. Blir utloggad mest hela tiden om det ens går att logga in. Men mest beror min bloggtystnad på att den här veckan hände något obegripligt. En vän o kollega försvann spårlöst. Många vänner ställde upp och finkammade skogarna. I synnerhet våra träningsmarker där han ofta vistades. Men inte ett spår fanns, någonstans. 


Den 12/12 på morgonen dog han i en bilolycka    



 


2002 på våren föddes Trollet. 2012-12-12 dog hans uppfödare. Det är svårt att förstå och ta in. Bara 40 år gammal och efterlämnar fru och barn samt jakthundarna då förstås. tolvtolvtolv skulle bli en dag att minnas sades det, det blev det, men inte på det sätt som jag hade önskat. Vila i frid Håkan   





Köpte ny dator i tisdags och håller på att sätta mig in i alla moderniteter! Köpte även en laddare till min första dator som är 10 år gammal. Den som El-It i Orsa inte klarade av att laga men lyckades iaf slarva bort laddaren... Sanningen var att han nog inte ens försökt! Anlita INTE den firman säger jag bara!!! I varje fall var det bara att starta datorn och visst! Där fanns ALLA mina filer och bilder från tio år tillbaka, med upphåll på de två år den varit ur funktion då förstås. Så om jag får tid så ska jag föra över allt som går. Den är ju seg såklart med så många år på nacken men det ska gå att rädda filerna. Så enkelt var det... 


Har även köpt en ny bil! Min cittra rullar nu i Allingsåstrakten. Lustigt sammanträffade att det var där på E20 som Håkan omkom... Malin som köpt bilen åkte förbi olyckan senare på dagen. Inte roligt se en olycka som man dessutom vet utgången av pch vilka som var inblandade. 


Nya vrålåket blev en VW transporter igen. Gav upp lagningen av min gamla o satsade på en nästan ny istället. Mycket fin bil.. Bilder kommer senare... 







 
 
Ingen bild

Jennie & Maja & c/o

15 december 2012 18:03

Usch vad hemskt! Tänker på er alla inblandade! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sundin - 22 juli 2016 15:02

  76 st Ylajärvis hundar så har det utfallit följande högsta resultat:   4 st färdiga Utställningschampions 4 st har CERT  17 st har CK   6 st har 1 pris 6 st har Excellent   3 st har 2 pris 6 st har VG 5 st har G   15 st ...

Av Malin Sundin - 21 juli 2016 22:35

  Kenneln har tilldelats ett tredje BUP diplom. Det är såklart extra kul!  Så då blev jag ju såklart lite nyfiken på att kolla lite statistik på kennelns uppfödda valpar. (Det är dessutom idag 28 år sedan stamtiken Disa föddes!)    86 Ylajärv...

Av Malin Sundin - 12 juni 2016 22:00

  Nu har nästan alla valpar flyttat!   Kvar är bara IG Ivalo & IG Minik som jag ska behålla på kenneln samt IG Iitsoh och IG Isa som flyttar till Järbo om några veckor.  IG Ittoq junior bor hos Nina i Värmland.  IG Ais bor hos Annika i Vagg...

Av Malin Sundin - 17 mars 2016 21:25

        Ett par dagar innan jag trodde men det gör ju inget! Grynet är duktig och valparna är redan synnerligen välgödda... Har fötts 3+3 hittills. Den oerhört runda mörka valpen på bilden är en tikvalp...   Det är en grå (han)valp och re...

Av Malin Sundin - 12 mars 2016 13:00

  Eftersom jag i år har båda mina bästa tikar borta för säsongen på grund av dräktighet, två unghundar i träning och dessutom hade lovat bort två hundar till PD300 så hade jag inte en tanke på att själv köra Polardistans i år. Inte tillräckligt med...

Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards