ylajarvis

Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

SM 4spann masstart

Av Malin Sundin - 24 januari 2013 21:42

I morgon är det dags! Min första start på en sisådär femton år på ett SM i släde!! Har ju kört desto fler SM i nordisk stil men det är också så länge sedan att det är preskiberat... SM i år går i Falun så det är ju nästan hemmaplan så det var därför jag skickade in en anmälan. Efteranmälan dessutom! Ivrigt påhejad av Y BG Togos ägare Petter... "klart du ska köra"... jo, men visst! Nu är fredagen snart här och jag (läs pappa) har vallat skidorna, gjort om släden lite så den passar mina behov, fixat en 4spannslina i en helt förskräcklig färg och bestämt vilka fyra som ska få tävla! 


Jag har för övrig seedats som blåbär...! Fick absolut sämsta rankingen i seedningen så i morgon skall det motbevisas!!! Till max! Har stora förhoppningar på mina fyra och masstart har vi ju kört ett par ggr förut så de vet jag att de kan. Det som kan ställa till problem är ju den kurviga banan och alla spår överallt! Har man otur blir det trångt mellan spannen eller att hundarna råkar komma in på fel bana... I morgon är det bara draghundar på Lugnet så det borde inte vara för många som är ute i spåren och trampar runt! 


Kommer starta med N-Tiger och Tolga i led. N-Tiger gick grymt bra i Strömsund ifjol och denna bana liknar den. Tolga är normalt sett stupsäker i omkörningar och om det är publik o sällskapshundar i spåret. Hon är dock envis som få och inte helt kommandosäker så vi får se hur det går i varvningen! Bak blir det mina superduktiga grabbar I-Tiger & Tasse. De två absolut snabbaste och starkaste hundarna jag har. Så Tolga får jobba hårt för att hålla undan... 


Masstarten är kl 15 i morgon! 

Så i nästa blogg kommer jag att skriva hur det gick att köra extremkort sprint med mina LD-tränade hundar! Grabbarna ska springa 400 nästa helg... SM blir ett kul avbrott!   



 
 
Ylwa

Ylwa

25 januari 2013 09:28

Lycka till! Hoppas att det går riktigt bra. Kanske blir det som när jag sprang med Melos 3 km i Kosta. När jag kom i mål vill han till starten och börja om. Han verkade tro att själva tävlingen var någon slags uppvärmning. :) ....Och du Marie Israelsson var väl också seedad som blåbär. Hon startade väl absolut sist första dagen och tog sedan ett överlägset guld. :)

http://blog.snowstreams.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sundin - 22 juli 2016 15:02

  76 st Ylajärvis hundar så har det utfallit följande högsta resultat:   4 st färdiga Utställningschampions 4 st har CERT  17 st har CK   6 st har 1 pris 6 st har Excellent   3 st har 2 pris 6 st har VG 5 st har G   15 st ...

Av Malin Sundin - 21 juli 2016 22:35

  Kenneln har tilldelats ett tredje BUP diplom. Det är såklart extra kul!  Så då blev jag ju såklart lite nyfiken på att kolla lite statistik på kennelns uppfödda valpar. (Det är dessutom idag 28 år sedan stamtiken Disa föddes!)    86 Ylajärv...

Av Malin Sundin - 12 juni 2016 22:00

  Nu har nästan alla valpar flyttat!   Kvar är bara IG Ivalo & IG Minik som jag ska behålla på kenneln samt IG Iitsoh och IG Isa som flyttar till Järbo om några veckor.  IG Ittoq junior bor hos Nina i Värmland.  IG Ais bor hos Annika i Vagg...

Av Malin Sundin - 17 mars 2016 21:25

        Ett par dagar innan jag trodde men det gör ju inget! Grynet är duktig och valparna är redan synnerligen välgödda... Har fötts 3+3 hittills. Den oerhört runda mörka valpen på bilden är en tikvalp...   Det är en grå (han)valp och re...

Av Malin Sundin - 12 mars 2016 13:00

  Eftersom jag i år har båda mina bästa tikar borta för säsongen på grund av dräktighet, två unghundar i träning och dessutom hade lovat bort två hundar till PD300 så hade jag inte en tanke på att själv köra Polardistans i år. Inte tillräckligt med...

Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards