ylajarvis

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Valpar *2

Av Malin Sundin - 5 mars 2013 15:34

Det hände mycket igår    Tia & Oscar fick åka till Mora och veterinärstationen. Oscar för att få ut sitt pass samt rabiesvaccinering och Tia för att kolla dräktighet! Det är 6v sedan parningen mellan henne & Melos och hon har visat mycket få tecken, för att inte säga inga alls om att hon är dräktig. Men förra veckan så började buken gå ner lite mer än normalt och hon har tydligt lägre lust att jobba så nog borde det vara valpar där... Beställde tid för undersökning för säkerhets skull. Om inte annat för att få ett hum om hur många valpar det kan tänkas vara. Nu syntes det ingenting om något antal men livmodern var förstorad och hon vägde hela 20kilo! Så dräktig är hon absolut    


Mera valpar väntas förhoppningsvis i vår då Tasse äntligen fick tik-besök! Isdimma Blitzen började löpa i samband med Niklas & Maris semester i Drevdagen så när de åkte hem så lämnade de av henne hos mig. Det var mycket flörtande direkt och de fick "till det" på söndagen     Jag har ju länge velat ha avkommor efter Tasse och kanske att det nu äntligen blir Tasse-avkommor... 




Just nu sitter jag i Särna och väntar på att Polardistans ska "starta"! Har veterinärbesiktigat hundarna och fått utrustningen kontrollerad så det är bara förarmöte kvar... Hundarna är i god form men I-Tiger ömmade lite på en muskel så han ska få extra omvårdnad och kontroll av veterinärerna i morgon. Jag startat kl9 i morgon bitti! Startar först av alla 300km spann. I min klass är det bara sex spann anmälda



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sundin - 22 juli 2016 15:02

  76 st Ylajärvis hundar så har det utfallit följande högsta resultat:   4 st färdiga Utställningschampions 4 st har CERT  17 st har CK   6 st har 1 pris 6 st har Excellent   3 st har 2 pris 6 st har VG 5 st har G   15 st ...

Av Malin Sundin - 21 juli 2016 22:35

  Kenneln har tilldelats ett tredje BUP diplom. Det är såklart extra kul!  Så då blev jag ju såklart lite nyfiken på att kolla lite statistik på kennelns uppfödda valpar. (Det är dessutom idag 28 år sedan stamtiken Disa föddes!)    86 Ylajärv...

Av Malin Sundin - 12 juni 2016 22:00

  Nu har nästan alla valpar flyttat!   Kvar är bara IG Ivalo & IG Minik som jag ska behålla på kenneln samt IG Iitsoh och IG Isa som flyttar till Järbo om några veckor.  IG Ittoq junior bor hos Nina i Värmland.  IG Ais bor hos Annika i Vagg...

Av Malin Sundin - 17 mars 2016 21:25

        Ett par dagar innan jag trodde men det gör ju inget! Grynet är duktig och valparna är redan synnerligen välgödda... Har fötts 3+3 hittills. Den oerhört runda mörka valpen på bilden är en tikvalp...   Det är en grå (han)valp och re...

Av Malin Sundin - 12 mars 2016 13:00

  Eftersom jag i år har båda mina bästa tikar borta för säsongen på grund av dräktighet, två unghundar i träning och dessutom hade lovat bort två hundar till PD300 så hade jag inte en tanke på att själv köra Polardistans i år. Inte tillräckligt med...

Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards