ylajarvis

Direktlänk till inlägg 8 juni 2013

Piteå i bilder...

Av Malin Sundin - 8 juni 2013 22:10

Höga kusten bron är verkligen vacker! I förgrunden hundspannet som jag vann i Ryssjön och såklart värmlandsvargen som hängt med ända sedan jag köpte bilen. Vi passerade 1000 mil gränsen på väg hem   



Med mig på resan upp var Gösta Karlberg med sina två grönländare. Med följde också Y. MT Spring som skulle levereras till sin nya ägare Agge. Spring visade sig vara en rikigt trygg & tuff bekantskap som snabbt räknade ut vilka som hörde till flocken och hur vårt revir såg ut. Han var lös hela helgen och höll sig med mina hundar (eller Göstas som efter en första kort tvekan också fick räknas in i flocken) 


 

Spring träffar Grönisarna för första gången... 

 

Spring och Niaq syncar... Efter den här första inviten var det klart att de var godkända och hörde ihop med oss! 


      

Framme på Fårön camping. Spring sover gott i morgonsolen utanför Qimmanaqs bur. De två blev polare kvällen innan men tyvärr blev bilderna suddiga så inget att ladda upp tyvärr! 


 

Framme på utställningen. Vi var ute i god tid för att kunna få en bra parkering och det fick vi! Hedlunda Husky campar bortanför och ringen anas på andra sidan staketet. 

 

Även här var lillkotten lös och favoriserade Ettan & Oscar! Det var de två han gillade bäst och det var bra att även Grynet accepterade honom, hon ville provsmaka lite på första rastningen... Naftsa i valppäls.. Det är otrolig intressant och spännade att se hundar med så tydligt kroppsspråk och signalsäkerhet som en huskyvalp har. Filmade Spring när han leker med mina hundar och det är verkligen en kul film att ha. Har lagt den på fejjan så får se om jag får in den här i bloggen också... Första gången jag filmat med Pentaxen!  


 


I-Tiger & grönländarna! Bruna gänget.   

 


Sedan var det där med att känna igen sina egna hundar... Vem är Etha & vem är Grynet...??? Den snyggare till höger är Etha!! Båda fick exellent med CK på utställningen. Grynet utplockad som sista hund så femte bästa tik får jag vara nöjd med. Hon har en drös med CKn nu och ett CERT så det är en fin tik det med såklart! Ska ställa ut henne i juli men sedan blir det ett uppehåll i ställandet av henne tror jag. Tack Sofia för koppelhållandet och hjälpen med transporten av Oscar & Ettan till sitt nya hem i Ekorrsele. 

 


Min godbit Spring skulle också få nytt hem... Jag som verkligen fäst mig extra vid denna skönhet!! 

 

Men han får såklart ett toppenhem hos Agge i Laino! 

 


Nordviken Tolga slog till och fick sitt tredje r-CERT och blev tredje bästa tik! 

 

Tolgas bror Tufsing blev BIR! 

 


Efteråt träffades syskon för första gången sedan de var 8v! Ett kärt återseende   

   


Kommer bilder från GRL bedömningen i annat inlägg... 










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sundin - 22 juli 2016 15:02

  76 st Ylajärvis hundar så har det utfallit följande högsta resultat:   4 st färdiga Utställningschampions 4 st har CERT  17 st har CK   6 st har 1 pris 6 st har Excellent   3 st har 2 pris 6 st har VG 5 st har G   15 st ...

Av Malin Sundin - 21 juli 2016 22:35

  Kenneln har tilldelats ett tredje BUP diplom. Det är såklart extra kul!  Så då blev jag ju såklart lite nyfiken på att kolla lite statistik på kennelns uppfödda valpar. (Det är dessutom idag 28 år sedan stamtiken Disa föddes!)    86 Ylajärv...

Av Malin Sundin - 12 juni 2016 22:00

  Nu har nästan alla valpar flyttat!   Kvar är bara IG Ivalo & IG Minik som jag ska behålla på kenneln samt IG Iitsoh och IG Isa som flyttar till Järbo om några veckor.  IG Ittoq junior bor hos Nina i Värmland.  IG Ais bor hos Annika i Vagg...

Av Malin Sundin - 17 mars 2016 21:25

        Ett par dagar innan jag trodde men det gör ju inget! Grynet är duktig och valparna är redan synnerligen välgödda... Har fötts 3+3 hittills. Den oerhört runda mörka valpen på bilden är en tikvalp...   Det är en grå (han)valp och re...

Av Malin Sundin - 12 mars 2016 13:00

  Eftersom jag i år har båda mina bästa tikar borta för säsongen på grund av dräktighet, två unghundar i träning och dessutom hade lovat bort två hundar till PD300 så hade jag inte en tanke på att själv köra Polardistans i år. Inte tillräckligt med...

Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards