ylajarvis

Direktlänk till inlägg 10 september 2013

Rasspecialen Siberian Husky

Av Malin Sundin - 10 september 2013 23:08

SEUCH SE(POLAR)CH Ylajärvis Vargtass BIM
SEUCH Magnolia Lilliflora
 BIR

 

  

 

Foto: Helene Moubis

 

 

 

Jomenvisst! Blev ett BIM i år igen!! Fina Tasse slog till med att gå hela vägen och bli bästa hane och sedan BIR-bruks och BIM.Tasses första kull slog till de med och visade framfötterna. 4månader och 2dagar gamla debuterade de. 4st av 5 fick HP. (Tarzan fick inget då hon var lite tjock...) Ruby & Tolovana blev BIR-BIM valp! 

 

Bild från tikvalp klassen. Tolovana närmast i bild

 

 

 


Jag hade anmält Tasse av två anledningar... Dels valpklassen och dels att det var avelsintresserade på plats som ville se honom "live". Jag har alltid ansett Tasse som mycket svårvisad då han är stark och inte helt lätt att visa i ringen då han gärna hoppar och inte alls förstår det där med att stå still snyggt! I lördags var han raka motsatsen...!! Stod som en stenstod. Ställde sig i princip perfekt hela tiden. Sprang däremot tidvis som en kratta. Fick kämpa lite med honom faktiskt och det var inte alls lika mycket energi som vanligt! Ju fler varv o ju längre dagen blev desto haltare blev han tyvärr. Men han hann ju visa sina kvaliteer desförinnan! Det blev ju många besök i ringen för oss!! 


 

mer om Idre kommer en annan dag.............. 

 

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sundin - 22 juli 2016 15:02

  76 st Ylajärvis hundar så har det utfallit följande högsta resultat:   4 st färdiga Utställningschampions 4 st har CERT  17 st har CK   6 st har 1 pris 6 st har Excellent   3 st har 2 pris 6 st har VG 5 st har G   15 st ...

Av Malin Sundin - 21 juli 2016 22:35

  Kenneln har tilldelats ett tredje BUP diplom. Det är såklart extra kul!  Så då blev jag ju såklart lite nyfiken på att kolla lite statistik på kennelns uppfödda valpar. (Det är dessutom idag 28 år sedan stamtiken Disa föddes!)    86 Ylajärv...

Av Malin Sundin - 12 juni 2016 22:00

  Nu har nästan alla valpar flyttat!   Kvar är bara IG Ivalo & IG Minik som jag ska behålla på kenneln samt IG Iitsoh och IG Isa som flyttar till Järbo om några veckor.  IG Ittoq junior bor hos Nina i Värmland.  IG Ais bor hos Annika i Vagg...

Av Malin Sundin - 17 mars 2016 21:25

        Ett par dagar innan jag trodde men det gör ju inget! Grynet är duktig och valparna är redan synnerligen välgödda... Har fötts 3+3 hittills. Den oerhört runda mörka valpen på bilden är en tikvalp...   Det är en grå (han)valp och re...

Av Malin Sundin - 12 mars 2016 13:00

  Eftersom jag i år har båda mina bästa tikar borta för säsongen på grund av dräktighet, två unghundar i träning och dessutom hade lovat bort två hundar till PD300 så hade jag inte en tanke på att själv köra Polardistans i år. Inte tillräckligt med...

Presentation


Slädhundsförare i själ och hjärta!
Har kenneln Ylajärvis. Tävlar med mina Siberian huskys främst i långdistans, men även sprint och medeldistans.
Blir även en del utställningar och det brukar gå riktigt, riktigt bra!
www.ylajarvis.se

tweets

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Visit

antal besökare denna vecka!


Ovido - Quiz & Flashcards